Hamilton en Raglan - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu Hamilton en Raglan - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu

Hamilton en Raglan

Door: Misha

Blijf op de hoogte en volg Misha

23 September 2018 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Mijn plan van aanpak voor het project was in één keer goedgekeurd! Natuurlijk met een paar comments want je kunt altijd iets verbeteren. De afgelopen week was er weinig op stage te doen omdat het gen nog niet binnen was, dus ik heb voor de andere dingen voor school gedaan zoals CAA en studieloopbaan opdrachten. Op woensdag tot vrijdag hebben Esmée en ik uitleg gekregen over de Fast Protein Liquid Chromatography (FPLC) en hoe we onze eiwitten kunnen voorbewerken. Het is een mooi apparaat omdat door middel van een kolom te veranderen je een totaal andere opzuivering kan uitvoeren. Ik voer een affinity, Ion-exchange en Size exclusion chromatografie uit.

Vrijdagmiddag zijn we met zijn 5e (mijn huisgenoten en twee andere) naar Hamilton vertrokken. De autorit duurde ongeveer 2 uur. In de stad is er eigenlijk maar weinig te zien, behalve de Waikato gardens. De tuinen zijn verdeeld in verschillende stijlen, zoals: modern, chinees, tropisch, Indisch en zo nog tien andere stijlen. De bloemen stonden nog niet overal in bloei maar wel bij de meeste, omdat het hier natuurlijk net lente is. In de avond zijn we gaan eten bij een Mexicaans restaurant en hebben wat drankjes gegaan om daarna te gaan slapen.

Zaterdagochtend waren wij vroeg wakker om te ontbijten en naar het tulpenfestival te gaan. Het tulpenfestival is een Nederlands festival waar de Nederlanders die in Nieuw-Zeeland zijn komen wonen traditionele producten en cultuur laten zien. Er waren stiekem toch best nog wat Nederlanders bij elkaar. Na zalige poffertjes te hebben gegeten zijn we door gegaan naar Raglan. Een plaatsje aan de westkust van het Noordereiland. Even een kijkje op het mooie zwarte strand genomen, lekker krul frietjes gegeten en ingecheckt op de camping waar wij één nachtje verbleven. Het weer was prachtig en lekker warm. Mathilde, Esmée en ik hadden een paardrijd ritje in de namiddag gepland staan, dus wij waren op het gemak vanaf de camping over het strand naar de afgesproken plek gelopen. Het zwarte zand is veroorzaakt door het vulkanische gebied waar Nieuw-Zeeland op is gebouwd. In het zand zitten veel metalen dus als je erlangs zou lopen met een magneet blijft het eraan hangen. Ook is het zand niet zo makkelijk van de huid af te vegen als normaal wit zand door de metalen. Wij zaten te genieten van de zon op de afgesproken plaats toen de vrouw met een grote trailer met vier paarden aankwam rijden. Ik mocht op Didi een mooi donkergekleurd paard en niet te hoog voor mij, als een niet ervaren ruiter. Het was even wennen maar eenmaal ontspannen was het een zalig ritje met zijn alle. Didi besloot halverwege de rit wel te gaan liggen rollen met mij er bovenop. Gelukkig had ik een snelle reflex om mijn been er onderuit te trekken en had ik er later alleen een beetje vervelende druk van over gehouden. Het moment zelf stond ik te lachen omdat het zo onverwachts gebeurde voor mij, dus zo erg was het allemaal niet. Na het ritje hebben we een lekkere pizza bij de Italiaan gegeten en bed in na een lange leuke dag.

Op de zondagmorgen zijn we naar de bakker gelopen voor verse broodjes voor om de dag door te komen. Alles weer ingepakt en te hebben ontbeten zijn we naar een waterval gaan kijken. Prachtig om wakker te worden met vallende water van een hoogte van 55 meter. Na het wakker worden zijn we doorgereden naar de hot water beach. Als je daar met eb zou graven kun je een jacuzzi maken in het zand. Helaas konden we niks vinden en was er een koude flinke wind. We hebben even liggen zonnen op het strand en misschien wel even de oogjes dicht gedaan. Daarna was het weer tijd om terug naar Auckland te rijden. Nieuw-Zeeland heeft ontzettend veel bergen en heuvels waar we doorheen moesten slingeren met de auto, maar dat gaf een prachtig uitzicht over het gebied en de dieren die op de weilanden stonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Misha

De komende 5 maanden ben ik aan het stage lopen op de University of Auckland, school of chemical sciences op de afdeling biochemistry. Mijn project gaat over een remmer onderzoeken die de methanongeen M. Barkeri in de maag van een koe verhindert.

Actief sinds 02 Sept. 2018
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 4216

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2018 - 19 Januari 2019

Misha's buitenlandse stage

Landen bezocht: