Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Misha

Blijf op de hoogte en volg Misha

11 November 2018 | Nieuw Zeeland, Paihia

Afgelopen week heb ik al veel gewerkt aan het eindverslag en aan het protocol voor Eva, de PhD studente mijn project gaat overnemen. De resultaten van de massa spectroscopie waren niet heel goed. Het eiwit was door de protease niet goed in stukjes “geknipt” bij de kern. Dit is een structurele fout, dus het kweken en de opzuivering van het eiwit was goed verlopen. Om dit op te lossen moet ik nu een native gel laten lopen waarmee er bekeken kan worden hoeveel de dimeer in Dalton weegt. Als dit bekend is kan Martin, de collega van de massa spectrometrie, met andere protease verder om het eiwit proberen te “knippen”.

Op de zaterdagmorgen ging er een bus van studenttrips naar the Bay of Islands. The Bay of Islands ligt in het Noordoosten van het Noordereiland. Een gebied van 88 losse eilanden bij elkaar of terwijl een vakantieparadijs! Na 4,5 uur rijden waren we in Paihia aangekomen, een klein maar mooi stadje. Op de heenweg waren we nog even gestopt bij de Whangarei falls en bij het Parry Kauri park. Kauri zijn de nationale bomen van Nieuw-Zeeland, helaas zijn er nog maar weinig door het kappen in de vorige eeuw. Volgens de Maori cultuur als je de boom knuffelt komt er geluk je tegemoet in het leven, dus heb de boom flink geknuffeld. In de avond bij de Hostel hadden we een bbq en een feestje wat erg gezellig was, helaas ging de wekker de volgende dag om 7 uur.

Op de vroege zondagmorgen vertrokken we met een groepje mensen naar de haven waar we met een boot dolfijnen gingen spotten in het water en naar The hole in a rock zijn gaan kijken. Esmée, Dimphy en ik hadden goede plekken op het bovenste dek aan de rand waardoor we mooi uitzicht hadden. Toen de boot een halfuurtje aan het varen was kreeg de kapitein een hint waar de dolfijnen waren gezien, dus snel waren we daar heengegaan. Een hele groep dolfijnen en zelfs een klein dolfijntje zat erbij. Ze sprongen uit het water en zwommen onder de boot door. Echt mooie dieren! Na de dolfijnen bewondert te hebben ging we verder varen tussen de eilanden door. Richting the hole in a rock zagen we haaien vinnen en pinguïns zwemmen. Eenmaal daar kregen we de uitleg dat op 11 november om 11 uur de herdenking is van de eerste en tweede wereldoorlog slachtoffers. Uit respect was de gehele boot 2 minuten stil, een prachtig moment wanneer je dobbert op zee met helder diep donkerblauw water onder je. Eenmaal terug aan land was het heel druk in het stadje, want de mensen van het grote cruise schip dat in de bay lag waren aan land gekomen. We kregen een uurtje om even te lunchen daarna zijn we weer vertrokken naar Auckland met een tussenstop bij de Haruru falls.