Glow caves en stranden - Reisverslag uit Matakana, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu Glow caves en stranden - Reisverslag uit Matakana, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu

Glow caves en stranden

Door: Misha

Blijf op de hoogte en volg Misha

16 September 2018 | Nieuw Zeeland, Matakana

Om 7 uur in de ochtend stond er een vogel voor onze deur geluid te maken, verschrikkelijk. 2 uur later werd ik opnieuw wakker nu wel klaar om de dag te beginnen. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt met verse broodjes van de bakker en beleg van de slager gingen wij op pad naar de glow caves. Het was een stukje rijden dus we kregen de mooie toer langs de stranden. Toen we op de plek van bestemming waren om de grotten in te gaan, waren ze op het eerste oog opslag niet eens te zien door de bebossing. De grotten zijn niet commercieel dus het is altijd op eigen risico. Maar Angelique en Vincent hadden het al vaker gedaan. Om ons te verplaatsen in de grot moesten we klimmen en klauteren over stenen en rotsen, door het water en de modder lopen en onder rotsen door kruipen. Eenmaal daar met natte schoenen en een broek vol met modder en de lampen uit en als je omhoog keek zag je allemaal kleine groene en blauwe lichtjes van de glow wormen. Het leek wel de droomvlucht van de Efteling alleen dan nog vele malen mooier. Het was absoluut het vies worden waard! Een glow worm is een klein wit draadje dat leeft op nutriënten en licht geeft als het bang wordt, dus om ze te laten glowen moesten we veel lawaai maken voor het aller mooiste effect. Toen we de grot weer waren uitgeklommen keken we even bij een andere grot maar die was niet toe gangbaar zonder zwemkleding. Dus weer op naar huis waar we schonen en drogen kleding konden aandoen.

Angelique had veel nasi gemaakt, omdat wij natuurlijk nu met 9 mensen waren en het was lekker. Ondertussen hadden we onze koffertjes al ingepakt en de bedden opgeruimd. Vincent en Maarten hadden nog de olie van Vincent zijn auto ververst, zodat we veilig op pad gingen. Met het afscheid nemen hadden we belooft dat we terug kwamen om nog te zwemmen, met de boot mee te gaan en te kajakken dus nog genoeg samen te doen. Om 9 uur waren we weer afgezet door Vincent in Auckland, omdat hij in Hamilton studeert en toch langs Auckland rijdt.