Vertrek: Amsterdam naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu Vertrek: Amsterdam naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Misha Merrienboer - WaarBenJij.nu

Vertrek: Amsterdam naar Auckland

Door: Misha

Blijf op de hoogte en volg Misha

12 Augustus 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar stond ik dan met mijn bagage koffer al ingecheckt, een handkoffer en mijn tas in mijn handen en familie om me heen om afscheid te nemen voor een halfjaar op Schiphol. Klaar om te vertrekken naar het gaafste avontuur van mijn leven, buitenlandse stage in Auckland Nieuw Zeeland! Hallo, ik ben Misha een 3de jaars Biobased TeCH Chemie studente van Avans Hogeschool Breda. Samen met Esmée, die de studie Biobased TeCH Chemische Technologie doet, ben ik op reis naar het verst mogelijke land van de wereld vanuit Nederland.

De heenvliegreis via Qatar duurt 25 uur. Eerst 7 uur van Amsterdam naar Qatar en dan door naar Auckland met een vlucht van 16 uur. Toen we eenmaal uit de 16 uur vlucht kwamen deden onze benen ontzettend zeer. Maar de verzorging van Qatar Airways was ontzettend goed met veel en lekker verzorgd eten. We kwamen om 5 uur aan in de aankomsthal van Auckland Airport. Tegenwoordig heeft de douane elektronische poortjes waarmee het paspoort wordt gescand, dus we liepen de stempel van Nieuw Zeeland jammer genoeg mis. Het was donker buiten, regenachtig en maar 12 °C. Eenmaal de taxi gevonden keken wij onze ogen uit naar de stadslichtjes, de auto’s die aan de andere kant van de weg rijden, het autostuur wat andersom zit, de vele heuvels en de Skytower.

Het was inmiddels 6 uur in de ochtend op 14 augustus. Alles was dicht inclusief ons verblijf voor de komende 5 maanden, The Empire gebouwen. We waren te moe om een rondje te lopen, dus hebben we binnen gewacht tot 8 uur toen iemand ons kwam helpen. Eenmaal alles geregeld, ondertekent en nagekeken mochten we in ons appartement op verdieping 11. Mijn kamerraam kijkt uit op palmbomen en universiteit gebouwen. Het appartement is voor 3 personen, wij verwachten er nog iemand bij. De eerste douch na 25 uur vliegen is een zalig moment! Na het opfrissen zijn we de stad ingegaan. The empire ligt onderaan een steile heuvel die wij dus elke dag op en af moeten gaan lopen voor als we ergens heen willen.

Wauw! Is het enige woord voor deze stad tot nu toe al. Gigantische gebouwen, palmbomen, eindeloze havens met veerbouten en jachten. Na op de eerste dag gelijk 11 kilometer gelopen te hebben heuvel op en af en een lange vlucht gehad, was een pizzatje wel verdient. Om half 8 in de avond vielen de oogjes dan toch echt dicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Misha

De komende 5 maanden ben ik aan het stage lopen op de University of Auckland, school of chemical sciences op de afdeling biochemistry. Mijn project gaat over een remmer onderzoeken die de methanongeen M. Barkeri in de maag van een koe verhindert.

Actief sinds 02 Sept. 2018
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4179

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2018 - 19 Januari 2019

Misha's buitenlandse stage

Landen bezocht: